वैदिक सृष्टि मीमांसाः हिरण्यगर्भ के हो ?



डा. गोविन्दशरण उपाध्याय ।
वैदिक सृष्टि मीमांसाको चर्चा गर्दा “हिरण्यगर्भको उत्पत्ति कसरी भयो ? भनेर मित्र विद्वान Kamal Upadhaya ले  जिज्ञासा राख्नु भएको छ । उहाँले नजानेर होइन पाठकका लागि प्रश्न गर्नुभएको हो । विद्वानहरू सधैं लोकको कल्याण चाहन्छन् ।

उपनिषदहरूले ब्रह्मका चारवटा स्वरूपको चर्चा गर्छन्ः अव्यक्त, प्राज्ञ तैजस र वैश्वनर । ब्रह्मको व्यक्त नभैसकेको अवस्था अव्यक्त हो । जव ब्रह्मले आफूलाई व्यक्त गर्ने इच्छा गर्छ यो अवस्था प्राज्ञ हो । ब्रह्मको यो सङ्कल्पले कालशक्तिलाई अङ्गिकार गरेर फैलिएर रहेका प्राकृतिक उपादानहरूलाई एकठाउँमा सम्मिलित हुन प्रेरित गर्छ । आधुनिक विज्ञानले यस्तो अवस्थालाई nuclear dust cloud भनेर बुझ्ने प्रयत्न गरेको छ । जव कालशक्तिले युक्त विवेकीय प्रेरणाले प्राकृतिक उपादानहरू एकठाउँमा सङ्गठित हुन्छन्, त्यो अवस्थामा ती हिरण्य अर्थात् सुनझैं चम्किलो अन्डामा रूपान्तरित हुन्छन् । अनि, एकमात्र “हिरण्यअन्डा” अस्तित्वमा देखिन्छ । आधुनिक भौतिक विज्ञानले यो अवस्थालाई “प्राकृतिक द्रव्यहरूको साधन एकीकृत अवस्था” compact position of nuclear dust particles भनेर व्याख्या गर्छ त्यो निरन्तर खुम्चिरहेको हुन्छ ।

जव यस्तो महान् “हिरण्यअन्ड” निर्माण भयो तत्कालै ब्रह्मले त्यसभित्र प्रवेश गरे । हिरण्यअन्डमा ब्रह्मले (जीवशक्ति) प्रवेश गरेपछि त्यो हिरण्यगर्भ बन्यो । यसरी हिरण्यगर्भको उत्पत्ति प्राकृतिक वस्तुवाट भएको हो तर तैजसशक्तिका रूपमा ब्रह्मले त्यस अन्डामा निवास गरेपछिमात्र त्यो हिरण्यगर्भ भएको हो । यहाँ, स्मरणीय के छ भने आधुनिक भौतिकशास्त्रले अनुमान गरेको “नाभकीय घनिभूत अवस्थामा” यो पक्कै पनि सुनझैं चमकिलो रहेको हुँदो हो र ज्यादै घनिभूत भएको हुँदा प्रकाशित हुँदो हो ।

आधुनिक विज्ञानका नजरियामा यो “महाविस्फोट”को पूर्वावस्था हो । वैदिक अनुसन्धाताहरूका नजरियामा यो प्रकृतिको साम्यावस्था हो । ब्रह्मको वैश्वनर (जीवशक्ति) साथ सृष्टि आरम्भ हुन्छ । आधुनिक विज्ञानले महाविस्फोटलाई सृष्टिको आरम्भ मान्छ भने वैदिक चिन्तनले प्रकृतिको साम्यावस्था भंग हुनुलाई (विकृति) सृष्टिको आरम्भ मान्छ ।

यसको विस्तृत वर्णन श्रीमदभागवतको तेस्रो स्कन्धको छैठों अध्यायमा भएको छ भने दोश्रो स्कन्धको दोस्रो अध्याय पनि हेर्न सकिन्छ ।

 

यो खबर पढेर तपाईलाई कस्तो महसुस भयो ?

प्रतिक्रिया दिनुहोस
स्थानीय पाठ्यक्रम आवश्यक छ ?

डा दीपेन्द्र रोकाया । मुलुक सङ्घीय लोकतान्त्रिक गणतन्त्रको अभ्यासमा गएसँगै ७५३ स्थानीय तह

जापान नेपालसँगको सम्बन्धलाई अझ प्रगाढ बनाई थप विकासका लागि दृढतापूर्वक सहयोग गर्न चाहन्छ

खामिखावा योको।   सन् २०२६ मा जापान–नेपाल कूटनीतिक सम्बन्ध स्थापना भएको ७० वर्ष

युवाहरूको सपनाको हत्या जति यो अवधिमा भयो –त्यति इतिहासमा कहिल्यै भएन

केशवप्रसाद भट्टराई । २०६२/६३ पछिको झन्डै दुई दशकको अवधिमा राम्रो के भयो र

के नेपाली हुनुमा गौरव छ ?

डा. गोविन्दशरण उपाध्याय । स्थान : पशुपति परिसर, समय: ११ः३० के तपाईंलाई नेपाली